Suomalaisen huippudesignin uusi vientivaltti Woodio nostaa puun seuraavalle tasolle

Kotimaisella designilla on uusi kärkituote, joka yhdistää modernin innovaation ja ikiaikaisen materiaalin, puun. Woodion uraauurtavat, vedenkestävästä puukomposiitista valmistetut kylpyhuoneen altaat edustavat tyylipuhdasta skandinaavista muotoilua. Niissä kiteytyvät eleetön muotokieli, laatu ja ekologisuus. Woodion Suomessa suunnitellut ja valmistetut altaat tuovat kylpyhuoneeseen lämpöä, rouheutta, aitoutta ja persoonallisuutta.

Tuore kotimainen design-yritys Woodio valmistaa silmää hiveleviä kylpyhuoneen altaita täysin uudenlaisesta, innovatiivisesta materiaalista. Kyseessä on maailman ensimmäinen vedenkestävä puukomposiitti, joka on yhdistelmä puuhaketta ja hartsia. Ekologinen materiaali on kestävää, ja kaikki sen valmistusaineet on valittu siten, että tuote on täysin kierrätettävä. Lisäksi Woodio-altaiden hiilijalanjälki on huomattavasti pienempi verrattuna tavanomaisiin posliinisiin kylpyhuoneen vesikalusteisiin. Materiaali on myös posliinia kestävämpää.

Useissa väreissä ja useilla eri pintastruktuureilla saatava materiaali muovautuu altaiden lisäksi moneen muuhunkin sisustuskäyttöön. Materiaali on muotoiltavissa esimerkiksi seinäpaneeleiksi, keittiön työtasoiksi, wc-istuimiksi, oviksi tai pienesineiksi. Innovatiivinen tuote- ja materiaalikehitys sekä skandinaavinen huippudesign luovat edellytykset Woodion tulevaisuuden tuotteille, joita on määrä lanseerata lisää ensi syksynä.

Woodiolta on tällä hetkellä saatavilla kuusi eri allasmallia. Syksyllä on luvassa uusia kulmikkaita malleja sekä uusia tyylikkäitä värisävyjä. Woodion tuotteet ovat hoitovapaita ja helposti puhdistettavia. Ne toimivat arkikäytössä kuten perinteisetkin tuotteet. Woodio-tuotteet sopivat myös julkisiin tiloihin, ja niitä onkin käytetty eniten tähän mennessä hotelleissa ja ravintoloissa. Kestävyytensä vuoksi altaille on helppoa antaa viiden vuoden tuotetakuu.

”Woodio on syntynyt uteliaisuudesta nykyaikaisen puuteknologian mahdollisuuksiin. Se ponnistaa suomalaisen puuteollisuuden perinteistä, mutta tuo puumateriaalin täysin uudelle tasolle, tähän päivään”, innovaation takana oleva kemian tohtori ja Woodion toimitusjohtaja Petro Lahtinen sanoo.

Lahtinen on mukana myös muissa biomateriaali-innovaatiota kaupallistavissa yrityksissä muun muassa pakkausalalla ja medtechissä.

”Puupohjaiset materiaalit ovat löytämässä paikkansa uusissa ekologissa tuotteissa monilla aloilla. Tässä muutoksessa on vielä paljon liiketoimintamahdollisuuksia myös tulevaisuudessa”, Lahtinen
sanoo.

Woodio yhdistää kaikki Suomalaiset vientivaltit: puun, designin ja teknologian. Se on tinkimätön näyte suomalaisesta osaamisesta, joka solahtaa saumattomasti tyylikkäisiin koteihin ympäri
maailmaa.

Woodio esillä kesän ykköstapahtumissa

Woodion tuotteet ovat nähtävillä myös kesän kiinnostavimmissa asumisen tapahtumissa: Porin Asuntomessuilla ja Fiskars Summer House -näyttelyssä.

Fiskars Summer House on yhdeksästä eri huoneesta koostuva ”kesäasunto”, jossa jokainen huone on lähtöisin eri suunnittelijan kynästä. Kukin tila on saanut inspiraationsa yhdestä taiteilijasta. Susan Elon Woodiolle suunnitteleman kylpyhuoneen inspiraationa ovat toimineet japanilainen säveltäjä Ryichi Sakamoto sekä japanilainen kylpykulttuuri.

Asuntomessuilla Woodiolla on oma osasto (Ua17). Tämän lisäksi kolme Woodion allasta on nähtävillä WinNovan Tähti -messutalossa.

Lisätiedot ja haastattelupyynnöt:

Outi Hartman
Brand Marketing Manager
Woodio Oy
050 5021 227
[email protected]

Petro Lahtinen
CEO, Founder
Woodio Oy
050 5811 033
[email protected]